1393-10-23 21:04
4872
12
8831
انتقاد اصولگرایان به یک سخنرانی ؛

همزمانی استان شدن گلستان با دولت اصلاحات علت اصلی عقب ماندگی گلستان است

یکی از بدشانسی ها و یا اتفاقات ناخوشایند که همزمان با استان شدن گرگان رخ داد پیروزی اصلاح طلبان در دوم خرداد 76 در انتخابات ریاست جمهوری بود .

به گزارش گلستان ما ؛ سخنان اخیر حضرت آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان در جمع جوانان اصلاح طلب استان مبنی بر اینکه " در دولت هاشمی و دولت بعد از آن ، کارهای زیربنایی زیادی انجام شد ، اما در دولت قبلی ، این کارها مورد غفلت قرار گرفت " ، با واکنش جدی اردوگاه اصولگرایان و دولتمردان احمدی نژاد در استان مواجه شد.

البته حمایت آیت الله نورمفیدی از آیت الله هاشمی و تشابهات محورهای سخنرانی این دو نفر نشان می دهد تفکرات این دو بسیار به هم نزدیک است هر چند خود آیت الله نورمفیدی اعلام کرده که در انتخابات ریاست خبرگان آتی به هاشمی رای خواهد داد .

امام جمعه گرگان در بحثی دیگر دولت بعد از هاشمی یعنی دولت اصلاحات خاتمی را نیز بهتر از دولت احمدی نژاد خواند و مدعی شد در دولت هاشمی و خاتمی اقدامات زیربنایی خوبی شد اما در هشت سال گذشته یعنی دوره احمدی نژاد مورد غفلت واقع شد .

اما این پایان راه نبود و تعدادی از مدیران گلستانی دولت سابق نسبت به این سخنان واکنش نشان دادند . در واقع مجموعه کارگزاران نظام در دولت نهم و دهم یعنی از سال 84 تا 92 مدعی هستند که در این هشت سال در استان گلستان و کشور اقدامات زیربنایی اساسی در بحث های مختلف از جمله : سهمیه بندی سوخت ، تحقق گردش نخبگان ، سفرهای استانی ،  دیپلماسی فعال بین المللی ، مسکن مهر ، سهام عدالت ، یارانه ها ، حمل و نقل و آسفالت راه های کشور ، توسعه روستایی ، ساختن سالن های ورزشی کوچک و بزرگ در روستاها و شهرها ، گازکشی گسترده در شهرها و روستاها و ... انجام شده است .

همچنین صنعتی شدن استان گلستان بعد از سالها ممنوعیت ، افتتاح ورزشگاه 15 هزار نفری شهدای گرگان ، تکمیل و تجهیز فرودگاه بین المللی گرگان ، تکمیل و ساخت بیمارستان های صیاد شیرازی و تامین اجتماعی گرگان ، تکمیل و مساعدت مالی برای ساخت مصلی گرگان که متاسفانه توسط گروهی خاص مصادره شده است ، نیز از جمله اقدامات مهم دولتمردان دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد در گرگان است .

اگرچه در سفرهای استانی دولت احمدی نژاد به همه شهرهای استان و حضور شخص رئیس جمهور و همه وزرا در تک تک شهرها و تشکیل جلسات مفصل هیئت دولت برای اخذ تصمیات اختصاصی شهرستان ها بر اساس اولویت های اعلام شده از سوی مدیران شهرستان از نقاط قوت مهم دولت نهم و دهم بود که سفر تشریفاتی دولت روحانی به گلستان و دیدارهای فرمایشی وی و مصوبات کم فروغ آن این تفاوت های فاحش را کاملا عیان نمود .

حال که این دیدگاهها مطرح شده بد نیست به ریشه های عقب ماندگی استان گلستان اشاره ای بشود .

یکی از بدشانسی ها و یا اتفاقات ناخوشایند صورت گرفته ، همزمانی استان شدن گلستان با پیروزی اصلاح طلبان در دوم خرداد 76 در انتخابات ریاست جمهوری بود .

این موضوع باعث شد تا شالوده مدیریت ، نیروی انسانی و فکری استان گلستان از همان ابتدا بر مدار تفکر اصلاح طلبی شکل بگیرد و همین تفکر باعث حذف نیروهای انقلابی و دلسوز از عرصه اجرایی استان شد و صدمات جبران ناپذیری بر پیکره استان وارد کرد.

همچنین اشغال پست ها و جایگاه های حساس چون رسانه ها باعث شد تا غلبه این گروه بر استان بیش از پیش تصور شود و حتی این تفکر در سالهای 76 تا قبل از 18 تیر 78 آنچنان مظلومانه و با تدبیر پیش رفت که توانست با شعارهای فریبنده اش بسیاری از دلسوزان نظام ، رزمندگان دوران دفاع مقدس و جوانان را به سمت خود بکشاند .

این امر باعث شد تا مراکز اصلی برنامه ریزی و تصمیم گیری استان گلستان از مجموعه افراد دلسوزی که بخواهند و بتوانند برای توسعه استان فکری بکنند تهی شد و یک جریان سیاسی خاص زمام امور را در دست گرفت و آن طور که خود خواست جلو رفت و این بزرگترین آسیبی بود که به استان وارد شد .

البته در زمان دولت اصلاحات چیز قابل ذکری عاید کشور و گلستان نشد و متعجبیم که آیت الله از اقدامات زیربنایی آن دولت صحبت می کند ، حتی با تمام ارادتی که جبهه اصلاح طلبان به گرگان به عنوان یکی از حیات خلوت های خود دارد اما حلقه اصلی این جریان حتی حاضر نشد یک وزیر از گلستان برای کابینه خاتمی در نظر بگیرد .

اما در دولت احمدی نژاد دو وزیر مهم کابینه یعنی دکتر منوچهر متکی و دکتر محمد عباسی اصالتی گلستانی داشتند و سایر گلستانی ها نیز مناصب مهمی در دولت نهم و دهم کسب کردند و ثمره آن انجام دادن اقدامات زیربنایی بود بطوریکه امروز در اکثر روستاهای استان نیز علاوه بر گازکشی ، اجرای طرح هادی ، ساخت راه ها ، سالن ورزشی سرپوشیده داریم و مردم ضعیف جامعه از گرفتن حق خود از پول نفت تحت عنوان یارانه خوشحال و شادمان هستند ، پولی که در دولت هاشمی و خاتمی به جیب سرمایه داران می رفت تا فرزندان شان خرج خوشگذرانی در خیابان های شهر کنند اگرچه موضوع اجرای هدفمندی یارانه ها در قالب طرح تحول اقتصادی در همان گام های نخست از سوی برخی نا اهلان و افراد مغرض ناتمام و ناقص ماند تا شیرینی تحقق عدالت ناشی از آن به کام مردم و انقلاب ننشیند .

این در حالی است در دوره 8 ساله مدعیان اصلاح طلب ، هجمه های ناجوانمردانه بسیاری به اسلام ، قرآن ، پیامبر اکرم(ص) ، امام علی(ع) ، امام حسین(ع) ، حضرت مهدی (عج) ، وحی ، محرم ، مهدویت ، تقلید و مرجعیت و ... شد و حتی اکبر اعلمی در مجلس ششم سخن استیضاح امام زمان(عج) به میان کشید و از طرف دیگر حملات مغرضانه زیادی به شخصیت و اندیشه های حضرت امام(ره) ، تخریب نهادهای انقلابی ( نظیر شورای نگهبان ، وزارت اطلاعات ، سپاه و بسیج ، صدا و سیما و ...) ، خدشه در آرمان های اساسی انقلاب اسلامی ، تخریب چهره های دلسوز انقلاب ، کنفرانس برلین ، کودتای 18 تیر 78 ، حوادث ننگین مجلس ششم ، نامه جام زهر به رهبری ، حاکمیت دوگانه ، قتلهای زنجیره ای ، وادادگی بین المللی ، پلمپ همه تاسیسات هسته ای کشور و ... که درج همه آنها ، مثنوی هفتاد من کاغذ است و از کارهای زیربنایی (!) دولت خاتمی محسوب می شود .

تا جایی که در همان زمان یکی از بزرگان انقلاب فرموده بودند : " آن اندازه توهینی که به اسلام و مقدسات آن در دوره 8 ساله اصلاحات شد در دوره 50 ساله سلطنت پهلوی ها نشده بود "

علی ایحال ، بی توجهی شدید به مسائل اصلی نظام و انقلاب در حوزه های اقتصادی ، فرهنگی ، آموزشی ، صنعتی و ... در دولت مدعی اصلاحات و تمرکز یک سویه و غلظت توجه به مسائل سیاسی ( آن هم از نوع رادیکال !) به گونه ای بود که دیگر داد خود اصلاح طلبان انقلابی و دلسوز را هم درآورده بود و توجه به مسائل استان ها و مشکلات مردم از سوی دولت مردان خاتمی را به حالت کما فرو برده بود .

اگرچه بحث از دولت آقای هاشمی تحت عنوان دولت سازندگی پس از پایان دفاع مقدس و بررسی دستاوردها و اشکالات آن موضوع مفصلی است که بحثی مستقل می طلبد .

 

علیرضا  سعادتی

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

م. رضایی

احسنت باین قلم و این تحلیل .امیدوارم موفق و موید باشید .

0
0
پاسخ
1393-10-24 03:23
اصلاح طلب انقلابی

آن روز که دوستان مدعی روشنفکری و اصلاح طلبی :1. وحی و نبوت پیامبر اکرم را زیر سوال بردند .2. محرم و عاشورا را نتیجه خشونت امام علی در جنگ بدر و احد معرفی کردند .3. مهدویت و امام زمان را دروغین نامیدند .4. تقلید از مرجعیت را کار میمون تشبیه کردند .5. نامه جام زهر 2 را برای مذاکره با امریکا به رهبری نوشتند .6. در مجلس ششم لوایح دو قلو ، طرح حاکمیت دوگانه ، لایحه آزادی مطبوعات و ... رقم زدند .7. برای نابودی وزارت اطلاعات ، قتل های زنیره ای را راه انداختند .8. برای نابودی نیروی انتظامی غائله کوی دانشگاه علم کردند .9. عکس های امام و رهبری پاره کردند .10. کاریکاتورهای زشتی از برخی علما کشیدند .11. مروج اباحه گری و بی حجابی شدند .12. خاتمی رئیس جمهور ، لیبرال دمکراسی را بهترین شکل حکومت برای کشور ذکر کرد .13. اکبر گنجی ، پیشنهاد سپردن امام و اندیشه هایش را به موزه ارائه کرد .14. اکبر اعلمی ، بحث استیضاح از امام زمان را در مجلس ششم پیش کشید .15. همه تاسیسات هسته ای را پلمپ کردند .16. در کنفرانس برلین ماهیت پلید خودشان را به جهانیان نشان دادند .17. غائله 23 آبان 76 قم را چی کسانی و با چه هدفی بپا کردند .18. تمسخر بسیاری از احکام اسلامی و عبادات واجب و مستحب را یادمان رفت .و ...اینها کارهای زیربنایی دولت اصلاحات بود .احسنت و صد آفرین به آن دولت و آن حشمت !آن روزها از اصلاح طلب بودنم احساس شرم می کردم .خدا از بانیانش نگذرد .

0
0
پاسخ
1393-10-24 03:34
جلال

ای کاش نویسنده چند کلمه ای هم درباره دولت سازندگی آقای هاشمی می نوشت .آنجا که گفته می شد له شدن محرومان ومستضعفان زیر چرخ توسعه اقتصادی اجتناب ناپذیر است .آنجا که اشرافی گری و تجمل گرایی و مال پرستی مسئولین و مدیران در کشور رواج یافت و طبقه ای از مرفهین بی درد را در جامعه سامان داد .آنچا که ....همان آقای سعادتی بنویسد بهتر است .

0
0
پاسخ
1393-10-24 03:49
تاجیک

دیدن کارهای زیر بنایی دولت اصلاحات و سازندگی چشم بصیرت می خواهد که متاسفانه شما از داشتن آن محرومید !!!

0
0
پاسخ
1393-10-24 03:53
حسن

یادم هست در انتخابات نهم ریاست جمهوری وقتی انتخابات به دور دوم کشید برای مراسمی به تالارفخرالدین دعوت شدم.علت دعوت چیز دیگری بود ولی در آن مراسم سخنران برنامه در یک محل دولتی و در آخرین روز قبل از انتخابات که تبلیغات ممنوع بود و فردا رای گیری صورت میگرفت به جایگاه سخنرانی رفت و گفت: من رای به آیت الله هاشمی است. از همه شما می خواهم فردا به هاشمی رای دهید .زیرا اگر احمدی نژاد بر سر کار بیاید انگار طالبان در ایران حکومت می کند...این افکار سخنران قبل از روی کار آمدن دولت بود . آنهم در یک محل دولتی و در روزی که قانونا نباید اعلام مواضع میکرد.و حالا هم مواضع اخیرشان که افاضه فرمودند.واقعا انسان باید بحث انصاف را در وجودش تقویت کند.

0
0
پاسخ
1393-10-24 04:00
حسيني بيارجمندي

درست گفتند كه "دروغ را آنقدر محكم بگو كه خوت هم باورت بشه". حقا كه در اين راه استاديد.

0
0
پاسخ
1393-10-24 04:20
دوست

ببخشيد دستم اشتباهی به منفی خورد در اصل نمره شما مثبت بود شرمنده ،تا بزرگان استان ما ديد خودشان راعوض نکنند استان ما اين درگيري ها را داره بجای خدمت به مردم و نظام مقدس اسلامی ، اين خط بازی ها بيشتر پدر مردم را درآورده ، خداوند درهای توبه را باز گذاشته ولی کليد دارها ظاهرا کليدش کردن !

0
0
پاسخ
1393-10-24 05:29
قره سو

...دوستان شما به دل نگیرید.حافظه تاریخ و مردم پاک شدنی نیست . مردم خوب می دانند کی خدمت کرد کی خیانت ، کی دره زد کی بره خورد . کی شعار داد و جیب خودش رو پر کرد . و کی حرف نزد و مخلصانه برای عمران و آبادی مملکت تلاش کرد .خداوند به امور همگان آگاه است و يوم تبلی السرائر چهره همگان و اعمال افراد آشکار شود.خدایا به ما رحم کن

0
0
پاسخ
1393-10-24 06:24
سید رضا

خب استان شدن را هم نماینده های اصلاح طلب و دولت اصلاح طلب پیگیر اون بودند. اگر آن وقت اتفاق نمی افتاد که تا حالا هم استان نمی شد !

0
0
پاسخ
1393-10-24 09:16
صادق

سيدرضا ، از خدمات ارزنده شما اصلاح طلبان نهايت تشکر را می کنيم ، مردم قدر بزرگان شماها را نمی دانندا گر می دانستند تا حالا انقلاب اسلامی ما با حمايت از فتنه گران بر باد فنا می رفت و مثل قبل هميشه چشمان مان بدست بيگانگان بود.عينک ديدتان را عوض کنيد فردای قيامت بايد جواب خون شهدا انقلاب و شهدای جنگ تحميلی و شهدای هسته ای و....را بدهيم.

0
0
پاسخ
1393-10-24 12:46

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.